Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

maandag 14 mei 2012

Nieuwe slachtoffers

Rommelmarkt

Ieder jaar kijk ik uit naar koninginnedag. Was het vroeger vanwege de nach(t) ervoor in Den Haag: de laatste tien jaar vanwege de rommelmarkt. Dit jaar stond ik helaas weer voor de uitdaging om door de drukte heen te bewegen in de rolstoel. Het maakt het struinen een stuk moeilijker,  en menig enkel van de medesnuffelaars is dan ook weer bezeerd. Wat ik ook een nadeel vind worden is dat mensen wel erg veel beginnen te vragen voor wat in veel gevallen troep. Vorig jaar waren we op Terschelling en daar lagen de prijzen beduidend lager dan hier in Den Haag (volgend jaar maar weer logeren bij mijn schoonouders en een keer met de auto naar mijn favoriete eiland). Maar dit jaar was het dus De Fred in Den Haag die we aandeden. Ik had gewild dat ik het lopend had kunnen doen want het is me niet gelukt om veel te scoren. Mijn man raakte geïrriteerd door de drukte en ik lichtelijk claustrofobisch van het staren naar de veelal onsmakelijke billen waar ik tussen geklemd zat. Uiteindelijk zijn we thuisgekomen met een klein tafeltje en stoeltje. Daar kunnen de kindjes die op bezoek komen aan knutselen zonder dat onze eettafel onder de lijm en verf komt te zitten. Een paar lampenkapjes (ik heb nog een berg leuke kantjes die vast wel hun weg weten te vinden op de kapjes) en een klokje voor op de schouw. 


Deze is al leuk genoeg van zichzelf, dus ik blijf ervan af en inmiddels staat hij ook te pronken op de schouw. Er moeten alleen nog een paar batterijen in, want het is nu de hele dag de zelfde tijd. Inmiddels is het kleine tafeltje geschuurd, geplamuurd, van en laag grondverf voorzien en zit de eerste laag verf erop.  Als het weer mooi weer is ga ik weer verder want het huis is net schoon na de laatste verbouwing. Ik kan even geen stof meer zien. Blijf kijken want binnenkort zal ik hier het eindresultaat laten zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten