Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

donderdag 29 augustus 2013

Beesten

Doos voor mijn doosje

Ik ben het gelukkige personeel van twee kittige dames. Twiggy, onze lapjes kat (inmiddels door haar omvang dikke tak genoemd) en Flo-tje, onze grijze dame.


Inmiddels zijn ze wat groter en Twiggy vooral dikker, 
maar dit is de mooiste foto die ik van de dames samen heb.

Onze dames zijn dol op kattenkruid, vooral Twig gaat helemaal los. met als gevolg dat ons hele huis bezaait is met dat spul. Wat weer het gevolg heeft dat ze maar weinig word verwent met haar drugs. Daarnaast is onze flo een groot liefhebber van alles wat doos, kratje, koffer en ga zo maar door is. 
Zo kwam het dat Flo zich had verschanst in een van de dozen die in de woonkamer rond zworven na een aantal internet aankopen. En ik dacht, laat ik daar een kattenkruid in doen. Het resultaat Twiggy was niet meer uit de doos te krijgen. Wel gek want met mandjes pikt ze dit niet.


Mijn man en ik vonden dit wel een fijne oplossing het zwervende kruid blijft op deze manier beperkt. Ik was alleen nog niet helemaal tevreden, want zeg nou eerlijk z'n kartonnen doos in je woonkamer? Ik heb hem dus aangepast aan ons interieur.

Wat heb ik gedaan?

Ik heb de doos als eerste met een leuk behang aan de buitenkant bekleed, o ja de flappen had ik er ook al lang af geknipt, mevrouw is iets te dik om er goed overheen te kunnen stappen, zucht..
Vervolgens heb ik de binnenkant bekleed met overgebleven vloerbedekking, omdat die van ons het heerlijk vinden om hun nagels te "slijpen" aan onze vloerkleden, oke ze blijven wel van muren en meubels af das dan wel weer fijn.

Het eindresultaat is nog beter dan ik mij had kunnen bedenken, de dames zijn er beide heel erg blij mee en "slijpen" nu zelfs hun nagels in de doos. Als het suc6 zo groot blijft word het volgende doosje van hout, maar voor nu mogen ze even met dit exemplaar spelen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten