Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

zondag 22 maart 2015

Bloemen en planten

Druifjes

Vrienden van ons hebben een oude stadsboerderij gekocht in het centrum van Amerstfoort, vorige week was de verbouwing van hun nieuwe onder komen zover dat ze eindelijk gebruik konden gaan maken van de beneden verdieping. De eerste maanden hebben ze boven gewoontd terwijl de boel beneden naar de 21ste eeuw werd getransformeerd, maar wel op een super mooie manier. Ze hebben gebruik gemaakt van een aantal super mooie details uit voorgaande eeuwen en hebben dit prachtig gecombineerd met de huidige tijd. Mijn man gaat er geregeld heen om een potje te tennissen maar ik was en sinds oud en nieuw niet meer geweest, het was dus weer eens tijd om de vorderingen te bekijken. 

Omdat we wel vaker bij hen langs en ik neem niet altijd wat mee, maar nu om de nieuwe binnen huize verhuizing te vieren heb ik toch even wat gehaald bij een bloemist op de route. Nou kan je gewoon wat pakken bij de bloemist, maar zelf vind ik het leukst om iets speciaals, dat bij de ontvanger past, samen te stellen. Bij een ouder huis vind ik zelf iets niet al te moderns (zoals felle kleuren, waar ik vaak voor ga), of de zilveren en tegenwoordig ook het hippe rood-koperkleurige, vaasjes en potjes waar ik ook geregeld voor val, niet passen. Ik moest dus echt even uit mijn comfort-zone komen. Bij de bloemist viel mijn oog op ieniemienie bosje van blauwe druifjes. Ik besloot deze als uitgangspunt te nemen, zelf had ik ze nog niet eerder op deze manier gezien, weer eens wat anders dan de bolletjes met blauwe druifjes in een rietenmandje. Na een korte snuffeltocht door de rest van het zaakje (mijn man en dochter zatten in de auto te wachten) had ik een klein rose bloempje, ala gipskruid en een smal taps toelopend "eigenlijk" bloempotje gevonden. Normaal neem ik dit soort aankopen dan mee naar huis en ga even lekker freubelen, maar aangezien we onderweg waren zat dat er deze keer niet in. Ik heb het dus aan een medewerker van de winkel gevraagd om voor mij te doen. Als laatste heb ik haar gevraagd nog een strik om het vaasje/potje heen te doen, en voila.

En toen, toen gebeurde er iets heel leuks. Er liep nog een dame rond in dit winkeltje, ook opzoek naar een vlug presentje. Ze zag wat ik had samen gesteld samen met de mevrouw van de winkel en ze riep; Oooooo die wil ik ook. Nou dan ben je wel even trots. Het is dat ik helemaal niet in de buurt van deze bloemist woon, maar ik ben benieuwd of ze er na mijn aankoop en die van de andere mevrouw nog meer gingen maken? 

Vandaar dat ik hem toch even op mijn blog wilde zetten, het is wel een samen gestelde creaties, maar hij laat wel zien dat je met een beetje rondsnuffelen en het uitspreken van je wensen, je zelfs met behulp van de bloemist iets heel eigens aan je vrienden en familie cadeau kan doen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten