Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

woensdag 2 december 2015

kleding

Strodas rok

Eind vorig jaar plaatste ik de werkbeschrijving van een rokje waar in ik een oude stropdas had verwerkt. Deze week laat ik daar een variatie op zien, eentje met rose uilen. Deze rok is voor nichtje Imme, de jongste dochter van mijn zusje. Bij deze rok hen ook ook nog een bijpassende legging gemaakt. De stof had ik gekocht voor bij een jurkje van mijn dochter die ze zou dragen op de bruiloft van mijn vriendinnetje. Helaas waren de leggings van het merk van de jurk allemaal veel en veel te wijd voor haar. Ik was dan ook super blij toen ik het rose stofje met zilveren stippen vond op de markt. Voor Veere kwam er een groen detail op, in een later blog het resultaat. Ook voor Imme bleek het stofje goed bij de te recyclen stropdas te passen om het nog beter te laten matchen heb ik een blauw satijnlint op de zijnaad gestikt. Voor de legging heb ik een simpel patroon genomen uit een oude knippie in Imme haar maat, Maar mocht je thuis nou een leggin hebben liggen van je kleine meid die erg goed bevalt dan zou je ook deze werkbeschrijving eens kunnen doornemen. Deze manier gebruik ik ook voor de leggings van mijn dochter. Van Imme had ik er alleen geen 1 in haar maat liggen vandaar het gebruik van een patroon uit een oude Knippie. Hoe je ook aan een goed patroon komt, zo met een lint op de zijkant in de kleur van het rokje of jurkje waar hij onder moet. Het staat super cute bij de bijbehorende outfit, zoals in dit geval de stropdas rok.

De stof voor de legging en van stof en das tot rok

Het verschil met de rok van Eefke is dat ik hier de stropdas niet heb geplooit. Het was nl best een uitdaging voor mijn naaimachine om door zoveel lagen stof heen te gaan, en deze stropdas met rose uiltjes was een stukje dikker dan de Winnie de Poeh das van Eefke. Maar het resultaat vind ik zelf weer erg leuk, en Imme, die was er blij mee en ging gelijk in de poseer-stand voor haar tante. Zucht wat zijn mijn nichtjes toch een dropjes.


Super model, IMME!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten