Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

woensdag 23 november 2016

Kleding

Zwier/stroken-rok

Een tijdje geleden kreeg ik de vraag of ik een "zwier"rok kon maken. Het leek mij niet zo moeilijk en ik ben dus mijn naaibladen in gedoken, maar helaas wat ik zocht kon ik niet vinden. Er zat dus niks anders op dan zelf een patroon te gaan maken. Omdat het voor een klant was heb ik eerst een proef model gemaakt voor mijn dochter, deze liet ik al al eerder zien. Daarna heb ik er nog 1 gemaakt aan de hand van het inmiddels uitgewerkte patroon, het patroon kun je hier vinden. Na deze twee schatjes durfde ik het aan om er dan eindelijk een voor een klant te maken. Er was alleen een klein detail waar ik niet aan ad gedacht, het meisje in kwestie is wel iets groter dan mijn dochter, en de strik die ik als versiering op de rand tussen tricot-deel en zwierige stroken had gezet vielen een beetje klein uit. Dus ben ik an de slag gegaan met een restje van de ananas-stof geel biaisband en het rosé lint dat ik eigenlijk voor de strik wilde gebruiken. 

Voor een stap voor stap uitleg van de strik heb ik een foto collage gemaakt, en als laatste een extra-tje een hangertje van een ananas. Ik kwam die tegen bij: De maan is rond. een super schattig winkeltje bij ons in de straat. Het maakte het geheel helemaal af.


Zelf vind ik het een erg leuk rokje geworden en grappig hoe anders het rokje is geworden met net iets meer geel dan de eerste versie die ik maakte. 



De kleine dame die hem bestelde verblijde mij vervolgens met een leuke foto van haar zelf bedachte rok, en gelukkig kreeg ik van haar ouders toestemming om de foto te gebruiken voor dit blog. ziet ze er niet super cute uit. Love-it kinderkleding maken


Geen opmerkingen:

Een reactie posten