Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

woensdag 18 januari 2017

Kleding

Liv-skirt

Op Facebook heb je voor iedere hobby wel een groep, zo ook voor mijn naaiverslaving. Ik ben lid van meerdere groepen op dat gebied. Op 1 van deze groepen kwam met enige regelmaat een rokje voorbij dat ik wel heel erg schattig vond. Het bleek ook nog eens een gratis patroon te zijn, voor de link naar dit patroon kun je hier klikken en kom je op de website van Sofilantjes uit.. Het is echt een super simpel te maken patroon, maar door de schattige zakjes zit het er heel leuk uit. Vind je de zakjes nog te ingewikkeld dan kan je het rokje ook maken zonder de zakken. De uitleg voor de variant zonder zakken staat er nl ook bij. 

Voor mijn eerste model van deze liv-skirt heb ik dochter Veere zelf de stof laten uitzoeken. ze nam de taak erg serieus, ging ze voor de blauwe glitter sterren, of werd het toch een uilenstof of de witte hertjes, uiteindelijk werd het een grijze joggingstof met rose glimmende hertjes. de andere kleur erbij was snel gekozen, ze ging meteen op de groene boord stof af. en na 1,5 uur achter de naaimachine, echt zo snel zet je hem in elkaar. En heb je hem vaker gemaakt dan moet het binnen het uur lukken. het meeste werk is uiteindelijk het combineren van de stofjes, er zijn nl zoveel leuke combies te maken. Inmiddels heeft Veere nog een andere variant en heb ik ook al een heel klein maatje 62 gemaakt als kraamcadeautje.

Ik heb nog geen andere dingen gemaakt van Sofilantjes maar dat gaat snel genoeg gebeuren, want ik heb al begrepen van verschillende personen dat alle patronen zo heerlijk werkbaar zijn.


Kijk mama, zakkes!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten