Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

dinsdag 31 juli 2012

Schilderijen

Rood en geel

Al eerder heb ik jullie een aantal schilderijen laten zien.Deze exemplaren hangen allemaal bij ons in huis. Ik krijg er vaak complimenten op en op een gegeven moment kreeg ik de vraag van een vriend van mijn man of ik niet iets kon maken dat goed bij hem in huis zou staan. Nou ben ik geen kunstenaar die heel autonoom werkt. Ik heb een aanknopings punt nodig. Als ik dan ook wat maak voor een ander dan kijk ik goed naar zijn of haar leven. Voor dit schilderij ben ik uitgegaan van zijn woonkamer de plaats waar het schilderij moest komen te hangen. Hij houd vooral van de combinatie geel en rood. Ik wist al dat hij het vlakjes schilderij heel mooi vond. Vandaar dat ik met deze gegevens aan de slag gegaan. In de tijd dat ik met dit schilderij bezig was vond ik het symbool voor het eeuwige leven erg mooi, gewoon de vorm ervan. Ik ben dus met stukken papier aan in de weer geweest met dat symbool als uitgangspunt. Na veel knippen en schuiven op het doek kwam ik uit op een soort van engelen vorm. Ik heb deze vorm met de vlaken in gedeeld en de omgeving er omheen bewerkt met gele en witte verf waardoor er mooie overgangen ontstonden. Als afwerking heb ik koper kleurige verf genomen voor de randen. Zelf vind ik hem erg mooi geworden. En gelukkig vond de nieuwe eigenaar dat ook.


1 opmerking:

  1. Ik vind het prachtig.. zo als jij bent. je karakter zit er echt in.. Jou facetten..

    BeantwoordenVerwijderen