Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

donderdag 2 mei 2013

Ideeen

Applicaties

Ik houd er van als dingen een persoonlijke twist hebben gekregen. Een leuke en vaak snelle manier is het aan brengen van een applicatie. Je kan die op van alles doen, meubels, kussens, servies en ga zo maar door. Voor dit ideeen blog heb ik gekozen applicaties gemaakt voor op stof, en voornamelijk voor het verfraaien van kleding. Je kan het doen op je eigen gemaakte out-fite's, maar het is ook een leuke idee om op oude kleding te doe als reperatie van een beschadiging. Of simpele t-shitjes e.d een persoonlijke touche mee te geven. Hier onder een aantal voorbeelden van verschillende mogelijkheden en technieken met link waar tutorials staan vermeld.














Helemaal verliefd ben ik op het verfraaien van simpele Baby rompers, en zo simpel. Leuk als persoonlijk kraamcadeautje of om vlekken te verbergen die er niet meer uit gaan in de was.





Hier heb ik geen link van maar moet volgens mij goed te doen zijn met textiel verf


of op deze manier

Voor mijzelf wil ik nog heel graag deze een keer maken, ik heb met koninginnendagal gezocht op de rommelmarkt naar een geschikte oude jas (helaas ik moet nog even verder zoeken). En als ik die heb gevonden loop ik er piek fijn bij met dit leuke idee.





Ik kon de tutorial dan wel niet vinden maar met al die uit leg en turorials die ik deze morgen heb gevonden op het web moet het toch lukken om deze jurk voor mijn kleine nichtje Eefke te gaan maken. Ik vind hem zo schattig. En mocht ik zelf ooit met een dochter worden verblijd dan krijgt zij er ook een.  Als ik ze gemaakt heb (ooooo help er liggen nog zoveel projecten) dan plaats ik ze met tutorial op Hippe-huitvlijt. 

Heb jij nou ook een goed idee voor een applicatie tutorial, mail mij laat een bericht achter en waarschijnlijk plaats ik hem er bij.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten