Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

vrijdag 31 mei 2013

Kransen

Zomerse krans

Het werd echt weer tijd voor een nieuwe krans op de voordeur. De koningin hing er nog steeds. Het was wel ff zoeken naar wat ik er voor in de plaats zou gaan hangen. Het is nogal stil op het moment wat betreft feestdagen in deze tijd van het jaar. En aangezien geen krans volgens mijn man geen optie is: hij is er zo aan gewend dat er iets hangt. Hij ziet niet wat er hangt maar toen ik de koningin had verwijderd, was hij wat van slag en vroeg zich af of de krans soms was gestolen.

De nieuwe versiering voor de voordeur is dus deze keer zomers geworden; ik hoop dat het jaargetij zich er wat van aantrekt en daardoor zichzelf eens laat zien.

Wat heb je nodig voor deze krans:


  • Een slinger groen (kan een boa zijn maar ik heb een slinger uit de feestwinkel gehaald die nog het meest weg heeft van een slinger die je in de kerstboom hangt maar dan zonder de glim);
  • Gekleurde stof (ik heb rose tricot en verschillende kleuren vilt gebruikt);
  • Een kale krans (b.v. bij de bloemenwinkel, maar Blokker, Action of soortgelijke winkels hebben ze ook)
  • Naald en draad;
  • Een lint om hem op te hangen.

Als eerste heb ik de slinger helemaal rond de krans gedraaid, totdat hij helemaal was bedekt met groen "gras". Toen kwam het klusje om de bloemen te maken, uit het rose heb ik grote cirkels geknipt. En uit de verschillende kleurtjes vilt allemaal net iets kleinere cirkels. De kleine cirkel heb ik op de iets grotere rose geplaatst en door middel van een cirkel aan elkaar gestikt, zoals je kunt zien op de tekening. 




Doe het wel met wat grotere steken, want je moet het stiksel aantrekken zodat er een bloemetje met een gekleurd hart ontstaat. 

Als tip wil ik nog meegeven om de krans voor je neer te leggen en dan de bloemetjes er los op te plaatsen zodat je kan zien wanneer je er genoeg hebt. 

Toen ik eenmaal tevreden was met de compositie, ben ik ze met naald en draad gaan bevestigen aan de krans. Nog een lint aan de bovenkant en onze voordeur heeft weer stijl.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten