Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

maandag 22 juli 2013

Lekker eten

Taart voor mijn 40 jaar geworden, pieffie

Mijn lieve man Siebe werd vorige week 40, een mijlpaal. We vierden het feest op het strand bij een strandtent. Wat achter af een goed idee bleek het was snik heet. Daan en ik hebben ons weer uitgeleefd met taart, deze keer wel vier lagen hoog.

We hebben voor deze strand-taart vier taarten gebakken met mix voor biscuit kapsel. Een paar weken daar voor hadden we ons zelf al blij gemaakt met nieuwe bakvormen van fat daddios. Dus dat was deze keer een stuk minder gepiel met op maat snijden e.d.

Omdat er nu 4 taarten op elkaar moesten blijven staan en we het geheel nog moesten vervoeren naar de strandtent hebben we in deze versie gebruik gemaakt van een soort van "hei-palen". Je kan daar speciale stokjes voor aanschaffen. Ik persoonlijk gebruik het liefs chocolade stokjes die ik zelf bij de Albert Hein koop. 



Mocht je dan een taart voor iemand anders maken zit je niet met het feit dat ze jou de hei-palen nog terug moeten geven, en het is nog veel lekkerder ook.

Hoe dan ook in de onderste drie taarten hebben we de paaltjes gestoken, nog voor we de botercreme en fondant er om heen hebben gedaan, maar na dat we de taarten hadden gevuld met jam en botercreme. Op de foto zie je waar we ze hebben gestoken, en daarna op maat hebben gesneden.



Wat wij deze keer niet hebben gedaan maar de volgende keer zeker gaan doen is alle taarten op een passend karton zetten en dan op elkaar stapelen. Want nu zakte de taart nog steeds een beetje scheef. Wat vooral kwam door het gewicht van de versiering, maar met karton had het een stuk minder geweest.

Vervolgens hebben we alle taarten bekleed met een mik van verschillende kleuren blauw en witte fondant. Eigenlijk als of het de zee is (zie ook de schildpadden-taart). Als afwerking hebben we botercreme blauw gekleurd en langs de onderkant van elke taart gespoten, en hier een blauwe chocolade krul op geplaatst, kan je die nou niet vinden een zilvere-parel staat ook heel mooi. Toen kwam de grote uitdaging, vooral gezien de hitte. Het door de midden snijden van de chocolade frutti di mare, ik heb ze bij de Lidl gekocht volgens mij zijn ze daar namelijk het voordeligst.



Het is gelukt al werden ze op een gegeven moment te warm en heb ik ze eerst weer even moet afkoelen in de koelkast. Omdat het zo warm was hoefde Daan en ik geen botercreme te gebruiken om de halve schelpen e.d vast te plakken. Maar mocht het bij jou nou niet lukken, spuit dan een dotje creme onder de halve schelp en zet hem zo vast. Terwijl ik bezig was met de schelpen heeft Daan nog een zeemeeuw gemaakt en de taart was klaar. Zelf waren we er erg tevreden mee en de jarige en zijn bezoek ook. Er waren zelfs gasten die niet geloofde dat we de taart zelf hadden gemaakt.

Voor nu het eind resultaat en een foto van het feestje.



Mijn man en zijn band.

1 opmerking:

  1. Wat leuk dat jullie een fijne dag hadden. De taart ziet er fantastisch uit!

    BeantwoordenVerwijderen