Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

woensdag 28 augustus 2013

Ideeën

Aardbeitjes en kersen

Een aantal weken geleden kwam ik een ongelovenlijk leuke site tegen. En ik heb besloten daar voortaan mijn kleding te kopen topvintage heet de winkel. Ik heb vorige zomer al een jurk gekregen in de rocke billy stijl, misschien dat jullie hem nog herrinden in januarie poste ik er een berichtje over. Hoe dan ook deze stijl gaat vaak gepaard met kersen en aardbeiden assoires. En ik moet toegeven ik word altijd blij van dingetjes met deze vrolijke vruchtjes. Vandaar dat ik dacht ik wijd er een ideeën blog aan. Zodat je ze zelf kan maken.


Allereerst ideeën om zelf sieraden te maken om jou rocke billy jurk nog stylevoller te maken





Bij het volgende idee staat geen goede werkbeschrijving, maar als ik het zo zie moet je dit met fimo klei kunnen maken of je maakt zelf koud porselein. En hier kan je aan de stekers komen, en nog veel meer onderdelen om zelf sieraden te maken, ze heeft bv ook de clips voor je oren en die kan je dan weer gebruiken voor de kersjes op je schoenen.










Ook voor de kleinetjes is er veel leuks te maken.



Er is nog veel meer op het web te vinden, helaas kwam ik niet zoveel tegen met echt goede tutorials. maar je kan altijd zelf een kijkje nemen, en met stof, klei of wol zelf aan de slag gaan en het proberen na te maken. En heb je er nou een goede werkbeschrijving bij, laat het mij weten en wie weet vind je een link naar jou blog, hier terug.

Naast sieraden zijn er ook nog leuke woonascoires te maken.

Neem deze nou.


stijlvol in de keuken

Op de markt vind je vaak hele leuke stofjes, ook met kersen en aardbeien. Dat is dit schort natuurlijk wel heel erg leuk. Helaas kon ik geen gratis patroon vinden, maar ik heb hem er wel opgezet omdat hij wel heel erg leuk is.



Als speelgoed of voor de sier, aardbeitjes

Ik heb mij op het web ook rot gezocht naar een patroon voor leuke kussens in de vorm van een aardbei en een paar kersen, maar helaas een hoop foto's maar niemand die het patroon of de werkwijzen wil delen. Van de winter wanneer het wat lastig is om met de meubels aan de slag te gaan zal ik eens kijken of ik een paar leuke patronen kan maken.

Maar ook vrolijke feestjes met een thema zijn zeer geschikt voor aardbeien en kersen neem hier maar eens een kijkje.

Via deze link nog meer ideeën

Ook is er op het web genoeg te vinden om te maken met echte aardbeien en kersen. neem nou de onder staande links







Of heerlijke koekjes en taarten met kersen een aardbeitjes als inspiratie.


Zelf ben ik ook al aan de slag gegaan met het kersen thema, binnenkort komt ook de werk beschrijving. maar voor nu enkel een foto van mijn kersen taartje. 

de link naar het blog met uitleg komt hier nog.



Zoals altijd is er op het web nog veel meer te vinden, maar helaas ontbreekt het vaak aan een goede werkbeschrijving. heb jij nou een goed idee en een fijne tutorial laat het mij weten en waarschijnlijk zet ik hem er dan bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten