Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

woensdag 14 oktober 2015

Kussens

Kussen met grote applicatie

Na een hoop jurkjes met applicatie gemaakt te hebben, leek het mij leuk om eens een grote applicatie te maken. Ik was van plan om het idee dat ik had gevonden voor een jasje met applicatie te gaan maken, het voorbeeld kan je hier vinden. Ik had hem ook al geplaatst in een eerder blog maar ik heb nog steeds niet het juiste jasje gevonden. Vandaar dat ik een kussen met camee ben gaan maken. Eigenlijk ga je het zelfde te werk als bij de applicatie van de jurkjes die ik al van versieringen heb voorzien, je moet alleen nog beter spelden en genoeg plakvlieseline gebruiken. Omdat als je dat niet doet de grotere stukken stof gaan schuiven, daardoor scheef gaan zitten en de stof er lelijk door gaat trekken. Het is dan ook wel raadzaam om voordat je een grote applicatie wil gaan maken, eerst even te oefenen met een kleiner probeersel. 

Voor het maken van deze applicatie heb ik eerst een tekening gemaakt van een cammee, eerlijk is eerlijk ik heb wat voorbeelden gezocht op internet en ben toen zelf gaan tekenen. Wil je dezelfde gaan maken gebruik dan gerust deze afbeelding. 
Ik heb het plaatje vervolgens in gescand en in een bewerkingsprogramma de juiste grote gegeven. Omdat de afbeelding groter was dan een A4 moest ik hem wel in meerdere delen uitprinten. Normaal speld ik de vormen gewoon op de stof, maar omdat deze een stuk groter is en leeg van binnen heb ik alles met plakband op de stof bevestigt. Hierdoor kan de stof niet gaan schuiven en komt hij mooi op je kussen te zitten. Aan de achterkant heb ik plakvlieseline gestreken. Hierna heb ik alles uitgeknipt met een schaar.

De 3 stappen van het uitknippen van de camee.
Omdat ik toch wel vond dat ik iets miste heb ik met een stukje vitrage het gedeelte van de camee waar de jurk van de dame zit, versierd. De camee heb ik daarna goed met een hoop spelden vast gezet en vast gezet met een dichte zigzag steek.

vastzetten, stikken en eind resultaat.
Als laatste heb ik een rand met sierbolletjes om het voorpand heen gestikt en een achterkant aan de hoes toegevoegd. Kussen er in en de bank was weer een beauty rijker. In een volgend blog de uitleg van het kussen naast het camee kussen op de foto. Altijd heerlijk zo'n kleine verandering van je interieur.

Vind het best sjiek staan zo op de bank

Geen opmerkingen:

Een reactie posten