Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

woensdag 24 oktober 2012

Feesten

Halloween

Wij wonen in een winkelstraat in Den Haag, en schuin onder ons is een verkleedkleding/feestartiekelen winkel. Toen wij hier vorig jaar voor het eerst rond halloween woonde konden we soms de deur niet eens uit komen omdat er bergen fietsen voor de duur stonden geparkeerd. Het leek mij dit jaar dan ook leuk om mee te doen aan de feest vreugde. Nou is het niet mogelijk om bijvoorbeeld een pompoen uit te holen en die op de stoep te zetten. Het is en blijft een winkelstraat en er ontbreekt dus een voortuin. Maar een krans op de voordeur geef ik toch de kans. Het is koekie-monster geworden. Ik hoop dat ze hem laten hangen. 



Wat heb je er voor nodig.

Ik heb een basis krans genomen, een blauwe boa, 2 pingpong ballen, een kartonnen doos, lijm, zwarte stift, tacker, zwarte verf, bruine verf en hagelslag.

De kans heb ik bekleed met de boa en vast gezet met de tacker. vervolgens heb ik zwarte stippen getekend op de pingpong ballen. en deze op de krans vast gelijmd. Aan de achterkant van de krans heb ik een stuk karton vast geniet en dat heb ik zwart geverfd. Ook heb ik een kleinere cirkel uit het karton geknipt en deze bruin geverfd met verf waar ik hagelslag door heen had gemengd zodat je een chocoladechip koekie krijgt. De cirkel een klein stukje dubbel vouwen en vast nieten of lijmen aan de zwarte binnen kant van zijn mond. Draad voor het ophangen aan de krans en klaar is de versiering. Ik heb bij de winkel naast ons nog een bordje met Happy halloween gehaald en de feests vreugde kan beginnen. Tenminste als iedereen zo netjes is om hem te laten hangen.

Als deze blijft hangen word de krans over een paar weken een kerst krans. Word ie gejat dat helaas geen versieringen meer op de voordeur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten