Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

donderdag 28 februari 2013

Lekker eten

Cake-pops voor Pasen

Laatst kregen wij bezoek. Ik had alleen niet echt meer tijd over om iets lekkers te maken voor bij de koffie. Vandaar dat ik de poptartmaker er bij heb gepakt. Ik had mijn hoofd al eens gebroken over hoe ik er vulling in kon krijgen. Want het leek mij niet handig om ze daarna nog op een stokje te prikken. In het kader van pasen kwam ik op het idee om ze te serveren in de onderkant van een eierdoos.

Hieronder het recept en gebruiksaanwijzing voor het maken van de poptarts/popcakes voor Pasen.

De basis voor 12 poptarts (er passen er maar 10 in het doosje maar ik versneed er ook 1 vandaar dat wat extra niet verkeerd is). ik heb deze keer de andere helft gebruikt van het pak dat ik nog had, ik beloof het basis recept gaan op het blog komen ik heb er alleen nog niet de tijd voor gehad.

Voor de vulling

125 ml crème fraîche
1/2 zakje vanillesuiker
1 theelepel citroensuiker (mocht je dat niet hebben, kan je ook een extra lepel gewone suiker nemen en wat citroenrasp door de vulling doen)

Meng dit en snij de popsarts doormidden. Leg de onderste helft van de poptarts in de eierdoos (is die wat te diep vul ze dan op met een leuke servet). Neem een eetlepel van de vulling en leg die op de halve poptart, en leg de bovenkant er weer op.

Voor de versiering heb ik ook een dotje van de vulling genomen en er een klein bloemetjes van marsepein op gelegd. Dit kan wel als je de poptarts binnen het uur gaat serveren. Duurt het langer dan kan je beter een dotje botercreme nemen, anders word je marsepein heel zompig. Ik vind ze erg gezellig, bijvoorbeeld bij een paasbruche, wat jullie?







Geen opmerkingen:

Een reactie posten