Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

zaterdag 16 februari 2013

Lekker eten

Cake-pops

Met kerst heb ik van mijn lieve vriendin Daan een poptartbakker gekregen. En sinds de kerst heb ik dus al het voornemen die eens uit te gaan proberen. Iedere keer kwam er weer wat tussen en voor je het weet is het alweer half februari. Van de week is het mij namelijk uiteindelijk gelukt, ik heb het apparaat uitgetest, en ik ben om; Geweldig ding! Ik heb de eerste poptarts, van waarschijnlijk een hele reeks samen met mijn andere vriendin Jaqueline gemaakt. Deze versie is nog niet heel spannend, we hebben ook heel simpel een pak met poptarts mix gebruikt (het zijn zulke kleine hapjes dat dat nog wel kan met mijn gluten beperking). 

Op het pak poptartmix dat ik had gekocht staat ook een beschrijving hoe je ze kan maken zonder een poptartbakker of de siliconen vormen die je kan krijgen in verschillende kookwinkels. Maar na ze gemaakt te hebben met behulp van mijn nieuwe apparaat, kan ik zeggen het is wel heel handig om het met behulp van de poptartmaker te doen.

De mix maak je gewoon via de beschrijving die op het pak staat en de bakplaatjes heb ik in gevet met behulp van een bakspray. Daarna kwam de uitdaging hoeveel mix gaat er in een bolletjes, Jaque en ik besloten ze maak tot de helft te vullen en dan maar af te wachten hoe ze er uit kwamen. En zoal je je kan zien op de foto was dat niet eens zo'n gek idee. 



Sommige bolletjes hadden we blijkbaar iets te vol gedaan waardoor er wat beslag naast gekomen was. maar dat hebben we op gelost door het weg te snijden toe de bolletjes waren afgekoeld. Ook vond ik ze iets te donker, er stond in de gebruiksaanwijzing van het apparaat dat het tussen de vier en zes minuten kosten om ze te bakken. wij hebben de volle zes minuten gebruikt, ik denk dat het misschien wel beter is op wat meer naar de vier minuten te gaan zitten.



Daarna hebben we oranje glazuur gemaakt (deze keer ook uit een pakje, van de Acion daar kwam ook de mix van dan. Het was een probeer sessie dit, dus heb ik voor alle makkelijke oplossingen gekozen) En de poptarts er een voor een in gedoopt. Toen het glazuur niet meer drupte hebben we de bolletjes nog een dip in de sprinkels gegeven. Om ze te laten drogen hebben we ze in een blok oase gestoken.


Bij de Xenos had ik een tijdje geleden al een standaard aan geschaft om de poptarts mee te kunnen serveren, het was nog een hele klus om dat ding in elkaar te zetten maar het is Jaque en mij gelukt. zie hier het resultaat van de eerste bak sessie poptarts. Ik vind het erg leuk, vooral omdat je de simpele zo snel hebt gemaakt. Erg handig als je kort van te voeren hoort dat er bezoek komt. En het is een klein hapje dus ook niet een heel groot drama voor de lijn.


Ik heb inmiddels een hele boel ideeën om andere variaties te maken. Ik houd jullie dan ook op de hoogte en de volgende keer zal ik proberen met een goed reept te komen. Zodat je niet meer de kant en klaar mixen nodig hebt. En ideeën van jullie aan mij zijn natuurlijk altijd welkom.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten