Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

vrijdag 6 september 2013

Kinderen

Tofste tante ever

Met enige regelmaat krijgen wij logeetjes over de vloer. Ik vind het dan wel zo leuk om de logeer partij zo leuk mogelijk te maken. Mijn nieuwste middel omdat te doen is koekjes bakken en versieren. Erg leuk. De eerste keer dat ik het heb gedaan is met Iris en Eva. De tweelingzusjes van studie vrienden van mijn man. Het avontuur begon al met het kopen van alle benodigd heden voor de koekjes. Voor de vormpjes zijn we in 3 winkels geweest.  De dille & kamille, de Dok in Den Haag en de Xenos en hier hebben we ook versiersels gekocht. Maar iedere stad heeft natuurlijk zo zijn kookwinkels waar je ze kan krijgen. In iedere winkel mochten ze allebei 2 vormpjes uit kiezen, en zelf heb ik er nog wat extra bij uitgezocht, ja ik kon de insecten stekers bij de Dok niet laten liggen.
Het avontuur zetten zich vervolgens voort in de Albert-heijn, ik weet je kan helemaal zelf het koekjes deeg maken en mocht je dat willen dan hier een recept vinden. Ik heb het makkelijk gedaan en een kant en klaar pak gekocht. Op de foto kan je zien dat ik de dames aan het werk heb gezet.

 

Na lang wachten (het deeg moest even opstijven in de koelkast), volgens de dames veel te lang, konden we de koekjes gaan uitstekken. Ik heb ze het zoveel mogelijk zelf laten doen. Maar om het voor ze zo leuk mogelijk te houden heb ik wel steeds het deeg uitgerold (of geholpen) en de koekjes voor hun op het bakblik gelegd. Want met de knijpgrage vingers van bijna 6 jarigen ging dat nog niet helemaal goed. 


Ik heb een kleine oven dus de koekjes gingen in delen, het fijne van dit deeg is dat het met een kwartier klaar is. De koekjes konden dus mooi afkoelen en tegen de tijd dat de laatste lading in de oven zat konden we de eerste gaan versieren.


Voor de versiering had ik gelstifften bij de Xenos gehaald, een paar kleuren glazuur in bakjes gedaan, en een heleboel potjes met versiersels aangeschaft.


En dan heb je na een middag kliederen, deeg snoepen en versiersels van je vingers likken dit als resultaat. de mooiste hebben de dames voor mij uit gezocht en die heb ik op de foto gezet. En naast mooi waren ze ook nog eens heerlijk bij de thee. En Iris en Eva beretrots op hun baksels.


Het koekjes bakken een groot suc6 in een volgend blog de bak avonturen van weer andere logeerpartijtjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten