Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

woensdag 30 september 2015

Grafisch werk

Varen, varen

Op 30 april 2015 stapte mijn jongste zusje in het huwelijksbootje, zij en haar man zijn groot waterfan en het feestje vond dan ook plaats op een boot, en overal waren kleine verwijzingen naar water en bootjes. De ceremoniemeesters hadden gevraagd of iedereen een pagina wilde maken voor een tijdschrift. Er zijn verschillende mogelijkheden online met een groep een tijdschrift samen te stellen. Zelf had ik nog nooit gebruik gemaakt van zoiets omdat wanneer er iets in die trant gemaakt moet worden voor bv het bedrijf van mijn man, we de opmaak eigenlijk altijd zelf doen met in-design. Een behoorlijk profesioneel opmaak programma, maar dat vraagt wel de enige kennis van opmaak en een behoorlijke studietijd om het programma te leren kennen. Dus wil je samen met een groep iets leuks doen en dan is z'n online servies met uitleg en standaard opmaak mogelijkheden hartstikke leuk. Wij kregen de uitnodiging om het met jilster aan de slag te gaan. Het was geen vereiste maar er werd wel aangegeven dat het misschien leuk was om iets met het thema varen of water werd gedaan.

Het duurde even voordat ik een goed idee had. We waren nl ook nog bezig met een ander project, samen mijn andere zusje en broertje en hun partners. Ook dit was iets grafisch en dus lag de afwerking bij mij en mijn man. In een ander blog laat ik dat project zien.

Het leek mij leuk om iets met onze dochter te doen, mijn man en ik hebben daarom een fotoserie gemaakt van onze dochter in bad met een van papier gevouwen bootje. Bij de feestwinkel waar wij boven wonen heb ik een matrozenhoedje gehaald en we zijn aan de slag gegaan. Zelf vind ik de foto's echt super schattig geworden. 


Daarna ben ik aan de slag gegaan in Jilster, het is even puzzelen maar na wat gepiel met het online programma kreeg ik het voor elkaar om een leuke pagina voor het magazine te maken.

Voorbeeld van hoe het er uitziet in Jilster,
de pagina van mijn gezin en dat van mijn zusje


Samen met wat free-sample afbeelingen die mijn man had bewerkt en de foto's van Veere in bad, is het een erg leuke pagina geworden.

Onze pagina.

En de rest van het magazine, er zatten nog heel veel leuke, lieve en attente pagina's van andere familieleden en vrienden in. En mijn zusje en haar man waren er heel blij mee, een leuke herinnering aan een heel mooie dag.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten