Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

zondag 24 maart 2013

Bloemen

Lente in huis dan maar

Helemaal klaar ben ik er mee, klaar met de kou, klaar met de sneeuw kortom klaar met de winter. Ik verwelkom de lente en als die niet naar mij komt, dan haal ik hem gewoon in huis. Ik heb een enorme stapel bloemen gekocht en ik ben heerlijk aan de slag gegaan.



Als eerste ben ik een bloemstukje gaan maken. Ik heb ooit van mijn mijn moeder een heel leuk soort van groot champagneglas gekregen met een stukje er in. Ik kon mij nog enig sinds herinneren hoe het was gemaakt en ben aan de slag gegaan. Hiervoor heb ik olifantenpoten gebruikt, rozen, mos, een palmblad nog wat groen, een bloemetje met een soort van kelkje (ik denk Alium), kralen en lint. Ik ben begonnen om de oase met mos te bekleden, vervolgens heb ik de drie witte bloemen in het midden geplaatst een aan de bodem van het glas bevestigt. De tweede halverwege de eerste gebonden met lint en de derde weer halverwege de tweede. Daarna heb ik het palmblad omgegeslagen en vastgeniet.





Toen heb ik het palmblad achter de stelen gestoken. Het groen daar weer achter. de rozen en olifantenpoten heb ik vervolgens rondom de stelen van de drie uit lopen stelen geplaatst. Wat losse kralen in het mos gelegd en 3 kralen op een speld in de rozen gestoken. Heb je geen kralen op een speld dan kan je ook een dun ijzerdraadje door een kraal te steken en aan de achterkant van de kraal bij elkaar te binden en in het hart van de rozen steken. Ik ben erg content met mijn stukje. Kijk maar naar het resultaat.



Met de rose bloemen die ik heb gekocht heb ik getracht een weelderig bloemen veld te creëren. Helaas krijg ik hem niet zo goed op de foto. De bos ziet er wel goed uit maar in het echt is hij veel mooier. Het is wel heel simpel. Neem lekker veel bloemen (let er op dat je ook wat wijd uitstaande takken hebt met wat groen dan krijg je het dan krijg je het weelderigste effect)
Hoe dan ook ik heb lente in huis, nu buiten nog. Het is veel te koud, brrrrrrr.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten