Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

vrijdag 8 maart 2013

Lampen

Kleurrijke kroonluchter

Vorig jaar waren wij met de Babykamer begonnen, helaas bleken we die uiteindelijk niet meer nodig te hebben. En heeft het hele project maanden stilgelegen. Maar nu we te horen hebben gekregen dat ik weer zwanger mag worden zijn we weer verder gegaan. Mijn zwangerschappen zijn nl zo pittig dat ik het zware werk alvast wil hebben gedaan. Ik had voor Djeppe ook al zoveel leuke tweedehands spulletjes op de kop getikt, maar die behoeften nog wel een pimpbeurt. Zo ook deze kleurrijke kroonluchter, voor een prikkie van Marktplaats. 



Omdat ik de verschillende onderdelen in verschillende kleuren wou gaan spuiten, heb ik de lamp gedeeltelijk uit elkaar gehaald. Het hele middenstuk en de armen moesten toch een kleur worden, dus dat gedeelte heb ik in elkaar laten zitten. 


Aan het midden stuk zatten nog wel wat onderdelen die helemaal geen laklaagje behoeften, en die heb ik dan ook ingepakt met schilders tape, zoals je hier onder kunt zien.


Daarna ben ik met de verschillende onderdelen aan de gang gegaan, ik heb de lamp zelf tussen mijn schildersezel opgehangen maar een keukentrap is hier ook zeer geschikt voor. Op deze manier krijg je geen lelijke "ligplekken" in je spuitwerk. De kommetjes heb ik gewoon liggend gespoten eerst de onderkant, en daarna heb ik de boven kant zodat de randjes aan de boven kant van je kommetjes ook mooi werden. De hangers heb ik met zijn alle aan een oude kleurhanger gehangen ook om weer een hang mogelijkheid te krijgen voor het mooiste resultaat. Uiteindelijk heeft de lamp een hele tijd in de werkkamer gelegen, ik was er niet over uit of het mooi zou worden. De kleuren pasten mooi bij het behang van het kamertjes maar ik was bang dat het er wat goedkoop uit zou zien door de oranje hangers. 

Tot van de week. Ik liep in het tuincentrum, en daar lag een hele hoop decoratiemateriaal voor in bloemstukken. In de koopjeshoek nog wel. En tussen al dat leuks lag de oplossing voor mijn kroonluchterprobleem. Een sliert met oranje bloemetjes en groene blaadjes. Ik was meteen verkocht en ben bij thuiskomst meteen de lamp gaan afmaken. Ik vind hem helemaal leuk geworden en hij past goed bij het behang van het kamertje. Tip is dan ook: wordt je project niet meteen zoals je hoopte, laat het eventjes liggen, wie weet wat voor inspiratie je in de tussentijd nog krijgt.


En nog even een detailfotootje.







3 opmerkingen:

  1. Hai Lynn,
    Ik heb je genomineerd voor de Liebster Award.
    Ik hoop dat je het leuk vindt.
    Zie http://www.funandfood.nl/algemeen-general/liebster-award/
    Groetjes,
    maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel gaaf!

    groetjes Cat
    (catrina hindriks)

    BeantwoordenVerwijderen