Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

woensdag 13 maart 2013

Genomineerd!!!!


Liebster Award
Wat leuk!!!liebster award

Ik ben genomineerd voor de Liebster Award door www.funandfood.nl  van mijn goede vriendin Maaike (ze staat ook onder mijn:ook erg leuk als miss gefreubel)
Ik voel mij zeer vereerd, thanks Maaike.
Dit is wat Maaike alias miss Gefreubel, funfood mij er over kon vertellen. (ik heb het even gekopieerd)
Liebster award is een online award om kleine blogs, zoals die van mij, voor het voetlicht te brengen.
Je wordt genomineerd door iemand, en zelf nomineer je ook weer blogs.
En zo worden kleine blogs langzamerhand door meer mensen gezien.
Maaike heeft wat onderzoek gedaan en de Liebster Award is terug te leiden tot 2010, voor internetbegrippen draait ie dus al best lang. Hoe cool is dat.
De Liebster award is eigenlijk een soort ouderwetse kettingbrief. Want als je eenmaal je nominatie accepteerd, wordt moet je wel een aantal dingen doen.
En als ik kijk naar de orginele richtlijnen moet je ongeveer het volgende doen:
1. In je eigen Liebster Award bericht de blogger noemen die jou genomineerd heeft,
2. 11 random facts over jezelf verzinnen en opnoemen,
3. 11 vragen beantwoorden die de persoon die jou heeft genomineerd heeft voor je heeft bedacht,
4. Nomineer zelf 11 kleine blogs,
5. En zelf ook 11 vragen bedenken voor de 11 bloggers die jij nomineert. liebster-blog1
Ik vind alleen nergens terug hoeveel hoeveel bloggers je moet nomineren. Ik zie getallen van 6 tot 11. Dus ik heb het gevoel dat het aantal in de loop der jaren oploopt. Maar omdat alle vragen op 11-tallen zijn gebaseerd, hou ik het aantal nominaties ook op 11 :-) 
Laat ik dus maar beginnen.

11 Random facts over mezelf:
1. Ik woon samen met mijn lieve man Siebe, onze 2 kittige poezels Twiggy en Flo-tje en onze kinderboerderij aan cavia's Harry, Cateautje en Lotje
2. Ik heb de wens om ons hele huis ingericht te krijgen met zelfgemaakte en opgeknapte meubels, en ik ben al een heel eind.
3. Ik ben op mijn best als ik vrolijk ben (en dat ben ik best vaak)
4. Mijn favoriete kleur is Pink.
5. Ik ben dol op kleurtjes in het algemeen.
6. Mijn moeder noemt mij liefkozend haar broddellapje, ik zit niet zo stevig in elkaar.
7. Ik sta heel graag in de keuken.
8. Ik heb 2 zussen en 1 broer (arme jongen)
9. Eigenlijk zou ik heel graag een geitje willen hebben.
10. Maar een klein huisvarkentje staat ook op mijn lijstje.
liebster-award

Dan nu de vragen die ik van Maaike kreeg, en de antwoorden natuurlijk.

1. Waarom ben je begonnen met bloggen?
Ik ben begonnen met bloggen omdat ik mijn ideeen wou delen en het een mooie manier is om mijn creaties allemaal in oogopslag bij elkaar te hebben.

2. Wat vind je het leukst aan bloggen?
Dat ik een heel document heb waar al mijn ideeen bij elkaar staan en als andere laten blijken wat zij met dat idee hebben gedaan.
3. Wat is je lievelings-eten?
O, jee deze is moeilijk, ik vind zoveel lekker. Maar bijdeze je kan mij bijna altijd blij maken met Sushi (hmmm krijg er meteen zin in)
4. Wat is je lievelings-drinken?
Een heerlijke koffie verkeerd

5. Welk land zou je nog een keer naar toe willen en waarom?
Cuba, in mijn hoofd heeft het iets heel romanisch,  dansen in de schemering in Havana. Lijkt mij geweldig.

6. Wat is je favoriete quote?
Dat is er een van mijn  man, hij zegt heel vaak als reactie. "dat zij mijn vrouw gisteravond ook" en meestal moet ik dan heel hard lachen. Heel flauw niet diepzinnig maar het maakt mij vrolijk.

7. Noem een droom(pje) die je waar gaat maken dit jaar
Ik hoop dat het gaat lukken maar ik hoop weer moeder te worden.

8. Bio, vega en recycle? Ja? Heb je dan een leuke tip?
Bekijk je oude meubels, kleding en spulletjes nog eens goed, en bedenk wat je allemaal kunt doen met een likje verf of decoratie, voordat je ze zomaar weg gooit. Eigelijk waar mijn blog over gaat.

9. What makes you laugh?
Onze eigenwijze cavia Harry, wanneer hij onze kat Twiggy weer de stuipen op het lijf jaagt door de aanval in te gaan.

10. Als je iemand bekend zou kunnen ontmoeten, wie zou je kiezen?
Ik zou wel een koffie willen gaan drinken mat Bill Clinton, en Hilary. 

11. Noem 5 dingen waarmee je niet zonder zou kunnen.
  1. Familie en vrienden
  2. Dieren om mij heen
  3. Mijn werkkamer
  4. De zomer, ik vind de winter maar een lange koude uitzit periode
  5. Lekker eten

En dan nu, mijn 11 genomineerde bloggers:

De blogs die je nomineert kunnen het beste van bloggers zijn die je kent. Zo help je ook een vriend/vriendin met zijn blog.
Maar ik ken niet zoveel bloggende vrienden, dus heb ik een aantal kleine blogs genomineerd die ik al een tijdje volg:
1. Mrieke van gebioblogeerd
2. bymiek.
3. Bianca van de oudekans
4. Annemiek van Leaf
5. Piter van meubelsvanpi
6. http://www.trashtocouture.com/
8. Maaike van fun and food alias Missgefreubel
9. http://dishfunctionaldesigns.blogspot.nl/
10.  Anja beauty piratekitty
11. Ze is er even tussen uit maar erg leuke recykleer tips van boomieboomie
LiebsterAward_4En bij deze mijn 11 vragen voor deze bloggers:
1. Waarom ben je begonnen met bloggen?
2. Waar haal jij je inspiratie?
3. Wat zou je nog heel graag willen maken?
4. Hoe ziet jou favorieten dagjeuit er uit
5. Welk land zou je nog een keer naar toe willen en waarom?
6. beste budgettip!
7. Noem een droom(pje) die je waar gaat maken dit jaar
8. Recycle? Ja? Heb je dan een leuke tip?
8. Waar word jij vrolijk van?
10. Favorieten kleur?
11. Wat wil je anderen mee geven?
Ben nu zeer benieuwd naar de antwoorden van mijn medebloggers, maar ook wat hun nominaties gaan zijn. 
Ik vond dit zelf erg leuk dit om te doen, en sowieso om ook jullie kennis te laten maken met mijn mede bloggers ;)
Ik zou zeggen, ga ook eens een kijkje nemen bij deze bloggers ♥ Ze hebben het verdiend!


1 opmerking:

  1. lief, dank je wel! mijn antwoorden zijn:

    1. Waarom ben je begonnen met bloggen?
    omdat ik de wereld wilde laten zien hoe mooi het leven is!

    2. Waar haal jij je inspiratie?
    vanuit mijn ervaringen met zelfvoorzienend leven, natuur, andere bloggers, youtube, TED, vrienden, en meestal omdat ik een lifehack wil maken: iets gratis en gemakkelijk zo lui mogelijk wil maken.
    word ik blij van gewoon!

    3. Wat zou je nog heel graag willen maken?
    Ik wil heel graag zelf een zeilboot opknappen en gaan varen op de wadden. elke dag schilderen en kokkels eten. haha. echt!

    4. Hoe ziet jou favorieten dagjeuit er uit
    Ik ga het liefst naar een stad met een goed museum, aparte winkels, rommelmarkten, en uiteraard natuurgebieden.

    5. Welk land zou je nog een keer naar toe willen en waarom?
    India, omdat ze daar zo inventief, creatief, kleurrijk, spiritueel en chaotisch zijn. Zoals ikzelf dus.

    6. beste budgettip!
    Mijn beste budgettip: koop niets nieuws meer. Maar ruil, krijg, handel, versier, knap op, maak zelf, geef weg, gun, ruil voor diensten, koop tweedehands, koop van andere bloggers en creatievelingen. Daar bespaar je jezelf stress, geld en wint er zoveel meer mee. Van knutselen, ruilen, opknappen en recyclen worden mensen aantoonbaar gelukkiger dan van krijgen of kopen.
    bewezen!

    7. Noem een droom(pje) die je waar gaat maken dit jaar
    Dit jaar ga ik een boek schrijven over leven zonder stress door niet meer mee te doen met het kapitalistische systeem. Het is een jeugdboek. Spannend!

    8. Recycle? Ja? Heb je dan een leuke tip?
    Ja, maar daar gaat mijn hele blog over, en dat van jou! haha.

    8. Waar word jij vrolijk van?
    Van praten met vrienden en vriendinnen over hoe we de wereld veranderen in een creatieve en gekleurde veilige wereld. Door op onze lifehacking-manier de wereld letterlijk op zijn kop te zetten. Daar kon ik jaren geleden alleen maar van dromen. En had nooit gedacht dat mijn blog dat effect zou hebben. Het leukste is dat het aanstekelijk is!

    10. Favorieten kleur?
    paars en groen

    11. Wat wil je anderen mee geven?
    Ik wil iedereen meegeven dat we met behulp van internet beschikking hebben over alle kennis in de hele wereld en het niet nodig is zelf het wiel uit te vinden. Als je iets wil maken of opknappen, of handiger wil doen, kan je op internet altijd wel mensen vinden die het al voor je hebben uitgezocht. Geef vervolgens je eigen kleur eraan, uiteraard.
    Hiermee maak je de wereld een stukje leuker: knap meubels op zoals jij ze graag wil hebben. En daarmee verander je letterlijk de wereld van een grijze ikea toestand in een regenboog van opties!

    BeantwoordenVerwijderen