Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

zondag 27 juli 2014

Cadeautjes

Vissen

We hadden een zieke in de familie, en die moest geopereerd worden. Na de operatie zou er een opname volgen van minimaal 10 dagen en misschien langer. Om de lange dagen in het ziekenhuis een stuk aangenamer te maken hebben we met de familie een 10 dagen pakket gemaakt, met daarin de nodige cadeautjes. Voor de interactieve twist leek het mij leuk om de cadeautjes te verpakken in vissen met daaraan een magneet, en een hengel waar ook een magneet aan zat. Zo moest er eerst gevist worden voor dat het cadeautje kon worden uit gepakt. Gelukkig vond de rest het ook een leuk idee, dus deze taak nam ik op mij.


Het pakket met hengel

Alle vissen

Ook hadden we een aantal zelf gemaakt cadeaus er tussen zitten, zo had 1 van mijn zusje een foto album laten maken met foto's van ons allemaal. En hebben we de oudste dochter van mijn andere zus een kussen sloop laten betekenen met textiel stiften, ze heeft alle familie leden getekend, echt super schattig. 


Het kussensloop

Mijn man en ik hebben een wie is het spel verbouwd zodat alle familieleden er in voor kwamen, ook de kippen van mijn ouders. Inclusief de pas geslachte kip, afgebeeld als braadkip. En aangezien het een blaas operatie betrof, het urinemonster.


Wie is het, familie editie

Om het spel ook in ee vis te krijgen heb ik een walvis gemaakt, helaas is de foto wat onscherp maar het is de enige die ik heb waar de walvis een beetje leuk op staat. De walvis was alleen te zwaar voor de magneten dus die mocht zo gepakt worden.


Verpakking voor het wie is het spel


 Als grap het urinemonster

Een klein flesje whisky maar dan met een Nattermann etiket er op, gemaakt door mijn tante. 


1 keer daags

En een slinger waarop iedereen een vlaggetje voor zijn rekening had genomen met een leuke tekening of lieve boodschap. Mijn zusje had allemaal leuke gekleurde papieren aan een lint gestikt met de naaimachine. En die heeft iedereen mee helpen versieren.


De slinger

En verder een USB stick met boeken voor op de e-reader, dropjes, puzzelboekjes en nog een aantal van dat soort soort dingen. Bij deze ziek ging het om een operatie aan de blaas dus een zakje manneke'spis mochten niet ontbreken. Maar ooit samen met een vriendin ook een pakket gemaakt voor iemand waarbij de amandelen er uit moesten, ja dat werd dus amandel-likeur, amandelschaafsel, amandelspijs enz. En volgens mij is er bij ieder soort ingreep wel wat grappigs te verzinnen. 

Ook hadden mijn oom en tante we een opdrachten boekje gemaakt met voor iedere dag een opdracht, waarvan een selfie gemaakt moest worden en naar de familie moest worden geappt, inmiddels hadden we nl ook een speciale wath's-app groep aangemaakt, om de ziek te vermaken en om elkaar op de hoogte te houden van bezoek en ontwikkelingen rond om de operatie. 

Het bleek een groot succes, niet alleen de zieke maar ook de verpleging heeft er veel lol aan beleeft en waren zeer bereid om mee te werken aan de verschillende opdrachten, ik denk zelfs dat ze net iets harder voor onze zieke gingen lopen. Uit eindelijk ging het herstel voorspoedig en moesten een aantal cadeautjes thuis nog op gevist worden.

Je kan de vissen natuurlijk ook zonder cadeaus in hun buik maken maar gewoon als een leuk spel, deze kunnen dan op de grond worden uitgestald en worden gevist, zet punten op de vis en vissen maar. De mega versie van die kleine hengel spelletjes van vroeger.




1 opmerking:

  1. Supergaaf idee die kussensloop ik ga hem maken met een groep 4/5 klas, voor een van de klasgenootjes.
    Ga zo door��

    BeantwoordenVerwijderen