Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

woensdag 23 mei 2012

Tuin en balkon

Pallet-tuintje

Al rondsnuffelend op internet kwam ik een heel leuk idee tegen voor een balkon of kleine tuin. Het maken van een minituintje dat je tegen een muur kan zetten zodat je niet horizontaal maar verticaal een heleboel fleurige bloemetjes in je buurt kan hebben. Nou hebben wij geen tuin maar wel een redelijk groot balkon. Helaas zitten we wel tegen de muur van de badkamer aan te kijken. Het leek mij dan ook erg leuk om het idee uit te voeren.

Wat heb je nodig: heel veel zakken potgrond, een groot stuk stevig plastic (ik heb dat spul dat je kan gebruiken en je balkon mee af te schermen genomen, maar van dat dikke bouwplastic is ook een hele goede optie) bodembedekkers in de kleuren die je leuk vind, en een pallet en plankjes die net zo breed zijn als de pallet diep is, en zo lang dat ze tussen de pallet in passen, spijkers.



Ik ben begonnen om de pallet toch eerst maar even een laag beits te geven, hopelijk gaat die dan langer dan een zomer mee. 

Vervolgens hebben we met een tacker het zeil vastgezet zodat de zijkanten, achterkant en een lange kant dicht zijn. Toen ben ik de pallet gaan vullen met potgrond, helaas werkte dat helemaal niet. Ik weet niet hoe degene die de beschrijving op internet heeft gezet het voor elkaar heeft gekregen. Maar bij mij kwam alle aarde er weer uitzetten toen ik de pallet op zijn kant zetten. Ik heb dus van wat afvalhout dat we nog hadden staan plankjes gezaagd en deze onder de openingen van de pallet gespijkerd.

Daarna heb ik de pallet op zijn kant gezet en in de bakken die waren ontstaan potgrond gedaan. De plantjes er in geplant, en nu maar wachten tot dat ze lekker gaan groeien. Het balkon aan de achterkant wordt nu toch wel heel erg fleurig. Volgende balkonproject: het bankje dat op het balkon staat voorzien van een lekkere kleur en een fijn kussen. Ik houd jullie op de hoogte. 

Het eind resultaat, nu maar hopen dat ie meerdere zomers mee gaat.


3 opmerkingen:

  1. Wat is ie leuk zeg!!!!!
    Wil ik ook voor de aardbeitjes.
    Ik kom hem snel "live" bewonderen.
    Dikke kus, Daan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee! Ik ben zelf nog bezig met mijn balkon inrichten en wilde graag iets met plantjes, maar ik heb zelf echt maar een klein balkon. Ik denk dat dit echt de ideale oplossing is, het is zelfs nog een leuke afscheiding i.p.v. de normale balkonrand. Bedankt voor dit leuke idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gaaf idee! wij willen ons balkon ook gaan opknappen, maar waren nog niet verder gekomen dan het kiezen van de vloertegels. Dit idee ga ik zeker gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen