Pimp and upcycle your life

Bij hippe huisvlijt vind je allerlei leuk ideeën om je interieur, kledingkast, eten, cadeautjes en wat je nog meer kunt verzinnen in je leven een persoonlijke touch te geven. Een beetje recycling en een beetje van jezelf. Ook als je zelf niet handig bent is het mogelijk om een van de voorbeelden in bezit te krijgen, je kunt dan contact met mij opnemen en in overleg bepalen we dan de prijs en maak ik het voor je.

woensdag 16 mei 2012

Werk aan de winkel

Mooie ornamenten

Jaaaaaaa ze zijn binnen! Ik had jullie al verteld over de IKEA hack site. Nou had ik daar een idee op gezien om de Pax-kast een compleet nieuw uiterlijk te geven. En dat is bij ons ook wel nodig. IKEA is geweldig maar er kleven ook wat nadelen aan de Zweden. Toen ik negen jaar gelden naar mijn kleine flatje aan de Bierkade trok, had ik kasten nodig. De huizen waar ik tot dan toe had gewoond kwamen met een kast of er zat een kast in het huis gebouwd. De Bierkade is nieuwbouw uit de jaren tachtig, en toen deed men niet meer aan inbouwkasten. Dus ik een kast uitzoeken met mooie zilverkleurige deuren. Toen mijn man 6 jaar later bij mij kwam wonen bleek de kast te klein en dachten wij het is IKEA, dus we halen er gewoon een deel bij. Dat extra deel was geen probleem, maar ja de deuren waren inmiddels uit de collectie. Wat nu? We besloten om dan maar de simpelste deuren aan te schaffen en later te kijken wat we er mee gingen doen. Nu we inmiddels een belachelijk grote slaapkamer hebben in ons nieuwe huis, hebben we nog maar een deel gekocht. Handig: de logeerspullen, beddengoed en alle schoenen passen er nu ook in. Helaas: nu had IKEA weer niet de handgrepen. Damm, die wisseling van collectie. Onze kast heeft dus 2 verschillende deursoorten en 3 verschillende soorten grepen. De opbergcapaciteit is geweldig, maar het is ook een beetje een bij elkaar geraapt zooitje. Dus pimpen die handel. En we kunnen nu aan de slag. “Nieuwe” handgrepen gescoord op marktplaats, primer (de kast is gelamineerd en daar kun je niet zomaar over heen schilderen), de verf en sinds gisteren dus ook de versiering. Prachtige ornament, gemaakt van hout. Ik ben er helemaal dol op, en de prijs die viel ook erg mee. Incl. verzendkosten iets meer dan 4 euro per stuk. Handig toch, dat snuffelen op internet. In een later blog het eindresultaat. Kan even duren want door het geklooi met de gezondheid heb ik er wel wat hulp van mijn man bij nodig, maar ik weet niet wanneer die tijd heeft.


En mooi dat ze zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten